zaterdag 5 juni 2021

Welke boom ben ik?

Op de Keltische bomenhoroscoop kun je zien welke boom past bij jouw geboortedatum, als een soort van sterrenbeeld.
Anja blijkt dan een kastanje te zijn. Wat volgens haar aardig klopt: ”Ik heb enigszins kastanjebruin haar. En tegenover het huis waar ik geboren ben stond een grote kastanjeboom waar ik regelmatig contact mee maakte. toen hij (helaas) werd omgehakt was ik erg verdrietig. Ik heb toen een gedicht voor hem geschreven als afscheid. Helaas heb ik dat gedicht niet meer.”
Yvon is volgens de kalender een vijg, maar voelt zich meer verwant met taxus en kastanje. Saskia wil best een linde zijn, maar was misschien liever een berk geweest.

De bomenhoroscoop is overigens niet onomstreden. In de Keltische tijd groeiden sommige bomen die er op staan, nog niet in ons land.
Toch vinden wij het idee van een geboorteboom leuk.